18.4.13

Dags att damma av....

Oh så har det gått väldans länge sen jag skrev igen. Dags att damma av! Mina löften om att blogga oftare går uppenbarligen inte sådär jättebra att hålla. Så ni får helt enkelt stå ut med mina super långa inlägg mer sällan.

Första helgen i April (6-7)så åkte Jimmy och jag till Stockholm för att spendera lite tid på tu man hand. Mycket välbehövligt! Sov otroligt gott och en hel natt för första gången sedan James föddes! Inte ens en liten kisspaus i nattmörkret. Så skönt!

Vi bodde på ett hotell som heter First Hotel Reisen, som låg precis vid vattnet och bredvid slottet i gamla stan. Super mysig och jätte trevlig service. Frukostbuffén var helt otrolig. Det fanns ALLT. I somras fick vi även en smartbox "upplev Stockholm", som var den egentliga anledningen till att vi åkte, vi valde en middag i pub miljö, i gamla stan förstås.

Vilken middag! Otroligt god och fin mat, på ett ställe som passade oss väldigt väl! Skulle absolut kunna tänka mig att äta där igen, Puben/Restaurangen heter Engelen. Rekomenderas varmt!

Vi gick till stan och shoppade, allt från kläder till blommor och James 1 års- present som vi hittade i en super häftig Amerikansk vintage butik. Den får ni inte se fören nästa helg, då vi ska fira vår lilla 1 åring!


Förra helgen (13-14) åkte vi ett gäng tjejer på kryssning som hade varit planerad sen ett par månader tillbaka. Dock så trodde jag att jag inte skulle kunna åka på den, eftersom min älskade sambo blev jättesjuk i influensan. Han är inte den som gnäller när han är sjuk, och ofta går och jobbar trots att han är sjuk. På gott och ont. Denna gång skulle han INTE ha jobbat de där två dagarna som han ändå pallrade sig iväg och slet, trots feber. Det resulterade förmodligen i den här jätteinfluensan...

I alla fall, så mådde Jimmy något bättre på lördagsmorgonen och sa att jag kunde åka på kryssningen som jag längtat så dant efter att få åka på. Tack, tack, tack!

Vi hade så jäkla roligt, det var jag, Carro, Bina, Becka, Alex, Emely, Cornelia och Freddie.. Jag Freddie kom med på ett hörn eftersom vi fick en plats över i vår hytt. Jag kan inte ens redogöra för att roligt som hände på båten, utan vi låter det stanna vid att vi hade SKIT KUL !! Längtar redan tills nästa gång vi ska på kryssning, men då tror jag nog att jag tar Jimmy med mig.


Min viktnedgång står stilla för tillfället.. vilket är väldigt frustrerande, igår hade jag en sån "tjock och ful-dag" och kände mig allmänt uppsvullen och fet, helt enkelt. Jag äter fortfarande lchf men har väl fuskat eller unnat mig lite väl mycket, kan en del tycka. För min egen del så känner jag spontant att inte har fuskat eller unnat mig FÖR mycket. Men uppenbarligen är det tillräckligt mycket för att vikten ska stå stilla. Så nu är det skärpning som gäller!

 Måste få fart på träningen, det pendlar så mycket från vecka till vecka, beroende på om vi har planer efter att Jimmy kommit hem från jobbet. Dessutom har jag ju varit förkyld nu också, och inte kunnat träna på grund av det. Som sagt, skärpning! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar