3.4.13

1 månad (6 veckor om man räknar med expriment veckorna.) med LCHF.

Nu har det gått 1 månad. Jag sa att jag skulle köra strikt Lchf, och det har jag gjort nästan! Jag har fuskat lite grann, vad det gäller alkoholen. Jag har varit ute och druckit några öl, och ätit en meny från Max.
Jag vägde mig på Itrim igår, och enligt deras våg har jag gått ner 2 kg sedan jag vägde mig där för ca. 3 veckor sedan. Det var en liten besvikelse att se mätningarna som dem gör på kroppen med fettprocent och allt det där, jag fick inget förklarat för mig denna gång hur alla siffror funkade, så därför fattar jag noll.

Däremot så kan jag ju glatt säga att sedan jag började med LCHF så har jag enligt vågen gått ner 8 kg, samt -8,5 cm i midja. Så det känns som att mätningarna från Itrim kanske man inte ska ta på så jättestort allvar. Muskler väger ju mer än fett, och tar mindre plats... så enligt deras papper är det kanske inte så konstigt att jag bara gått ner 2 kg.

Hur som helst så är jag glad i alla fall. Jag känner mig smalare på insidan, och märker av det på kläder, så något har i alla fall hänt. Yes! Nu ska jag försöka gå ner ytterligare 2 kg tills det är dags att åka på kryssning med flickorna. Att åka på kryssningen är min belöning.

Jag har bestämt att jag INTE ska köpa några kläder fören jag har gått ner ytterligare några kilo, gärna 10 kg. Men vi börjar med ett till delmål, att gå ner till 75 kg. Klädkammaren är full med kläder som jag fortfarande kan ha, vissa sitter lite som korvskinn, andra sitter betydligt bättre... så jag behöver absolut inte köpa nytt. Vill hellre shoppa loss när jag väger ännu mindre.

Jag är nöjd med mina resultat, och kommer absolut att fortsätta med Lchf-kost framöver! Något som jag ska ta tag i är träning och motion. Jag MÅSTE komma iväg och tränar oftare, det är lite svårt att få ihop det alla dagar. Jimmy jobbar över då och då, och ibland så är vi på andra äventyr och eftersom Itrim stänger så tidigt så hinns det inte alltid med. MÅSTE bli bättre på att motionera med barnvagnen på dagtid, och träna på gymmet när tid finns, helt enkelt. Thats it! Kör på nu Lisa, Hejja hejja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar