6.3.13

Lchf & Träning

Yes, dag 6 med Lchf och det går alldeles strålande. Jag har inte fuskat en enda gång och det är "stort" för att vara mig. Jag har ätit en pytteliten bit 70% choklad, men det är faktiskt tillåtet. Det är också det enda. Igår käkade vi kålrot, som är godkänd som Lchf-kost, tack och lov. För det liknar potatis lite grann, (inte till utseendet då) även om ja inte känner något jättesug efter potatis så är det ett bra substitut.

Gjorde även en coleslaw alá Lisa. Jag improviserade lite, och det slutade med att den smakade som Carros underbart goda potatissallad, fast med vitkål. Och det var skit gott och ett jättebra tillbehör till de hemmagjorda hamburgarna vi åt häromdagen.

Det flyter på väldigt bra med maten faktiskt, och det känns så skönt. Jag koncentrerar mig på vad jag får äta, ist. för att rabbla upp allt man inte får äta. Och det känns oerhört skönt att inte känna suget efter en chokladbit i princip varje dag, som jag gjorde förut.


Igår så var jag på indroduktion och hälsoanalys på Itrim, där jag nu ska börja träna. Både jag och "tränaren" blev imponerade utav mina resultat faktiskt. Vi började med ett konditionstest där jag gick på ett gångband i 1,6 kilometer. Det tog exakt 16 minuter och min puls låg på 163.  Och när man sedan kollade på deras tabeller låg jag på område gult, vilket var bra. Det som var ännu bättre var att de var ett gult steg kvar, och sen var man inne på det gröna området och då betydde det att man hade en bra kondition och man är "godkänd".

Sen gjorde vi själva hälsoanalysen, jag väger 85,4 (för cirka 2 veckor sedan stod det 90,1 på min våg) och har en fettprocent på 33,9.  Jag fattade inte jättemycket utav alla siffror som stod på de lilla kvittot man fick, men en sak fastnade iaf. som Thomas sa, jag har 8 kg mer muskler än en tjej med samma förutsättningar som jag, i längd och vikt osv.

Det var ovanligt och väldigt positivt sa han. Jimmy och jag blev också positivt överraskade. Jag hade ju ställt i mig på det värsta, att man har typ över 50 % fett i kroppen och man är i as dåligt skick. Men så var inte fallet, tack och lov. Det ger mig bara ännu bättre förutsättningar för att träningen ska flyta på bra!


Jag är väldigt nöjd hitintills med valet att äta Lchf-kost och jag är säker på att träningen kommer bli kalasbra, det är roligt dessutom. Skönt att slippa tänka på vad man ska "träna idag". Man går dit, kör några varv, går/springer på bandet om man vill och sen går man hem, färdigt!


Det var allt för nu. Jag kommer självklart att uppdatera er om hur det går med min träning och kosten. Säkert lite recpet och bilder också. Håll till godo.


Hej svejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar