2.3.13

Lchf- dag 2 & övningskörat...

Yes... Det är inte mkt att hurra för, men nu är jag inne på dag två att enbart äta lchf mat. Jag har ju som jag tidigare nämnt testat lite olika maträtter osv. Men 1 mars är mitt startdatum. Idag har jag känt av huvudvärk, antagligen för att kroppen känner av att den inte fått något socker.

Jag har inte känt något sug efter socker mer än en gång, och det var idag vid kassorna på Dollarstore. Gick för i allt godis, chips och liknande men när jag såg toblerone tänkte jag "fan vad gott!" Men jag kände ändå inte suget att sträcka mig efter godisbiten. Självklart köpte jag ingen.

Jag får frossa i brieost och ölkorv bland annat. Och det kan jag nöja mig med såhär i början, innan man vant kroppen.
Sen när man kan kontrollera sig själv och vet hur kroppen fungerar till den här dieten/livsstilen så kan man ju fuska vid speciella tillfällen om man vill.

Vi var på lite familjeutflykt idag, till Söderköping och sedan till mirum. Jag körde hela dagen, och jag är mycket böjd! Dock så gillar ja inte att brassa på i 100km/h... Utan kan nöja mig med att puttra fram i 70 km/h ;). Jag antar att det är en vanesak. Men det är på gång iaf.

Jag backar hit och dit, parkerar och backar in mellan bilar. De enda vi inte har övat på än är att fickparkera. Men så grym som Jimmy är på de som kommer ja blir skitbra på de också, för han är en väldigt bra lärare. James är också nöjd i baksätet när mamma kör. :)

Det är ju teorin som jag har så himla svårt för... Måste verkligen ta tag i den. Men jag vet hur oerhört jobbig och korkad den är. När Bina och jag satt och läste så läste man sig till ett visst svar i boken, när man sedan skulle välja motsvarade svar på testerna på internet så blev det fel. Skit skumt och irriterande. Men jag SKA fixa det.

Halkan och riskettan måste jag boka in, så att det är klart, sen återstår ju bara teoriprov och uppkörning. Men det är längre fram.

Nu ska jag njuta av en stoor tom soffa av breda ut mig i. Den stora killen är på party och den lilla sover sen 45 minuter tillbaka. Utan gnäll, kvällen till ära! Tack lillen.

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar