26.2.13

Lchf - Here i come!

Yes... Det närmar sig startdatumet jag har satt för när jag ska börja med lchf.
1 mars... Alltså på fredag. Jag känner mig just nu sjukt taggad och peppad.

Jag har testat att äta lite lchf i två veckor för att testa råvaror och recept. Jag är glatt överraskad över hur god maten faktiskt är. Pasta och ris har jag inte ätit på...ja, ett par veckor i alla fall. Potatis har jag ätit lite nu och då, och de kommer bli svårast att låta bli, likaså sockret.

Måste verkligen tänka mig för när jag handlar vad det finns socker i. Men till hjälp hat jag skrivit en lista med hjälp av böcker och tidningar med vad jag FÅR äta. Och det är massa gott, så jag kan absolut nöja mig med det.

1 månaden kör vi stenhårt! Inget fusk. Ingen alkohol. Plus träning! Jag sa upp mitt gamla gymkort för att skaffa mig motionsmedlemskap på Itrim.

Deras upplägg med cirkelträning kommer passa mig perfekt, man får träna hela kroppen i kombination med konditionsträning. Och man fixar träningen på 30-40 minuter. Sen är det klart. Perfekt när man har småbarn och en sambo som ibland jobbar över och själv vill träna.

Jag ska rensa ut skafferiet på allt som inte bör vara där, och ersätta med produkter som är godkända som lchf. Detta kommer bli toppen! Jimmy kör på samma, han har inget val eftersom jag lagar maten... Men han stöttar mig till 100%

Nu jävlar kör vi! Vem kan motstå dessa goda måltider egentligen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar