11.11.12

Uppdatering.

Det är väl dags att uppdatera bloggen igen, det känns som att det var ett tag sedan. Det är med all säkerhet mycket som hänt sedan jag uppdaterade sist. Jag minns inte allt men ska i alla fall berätta om några saker. Till att börja med så ska vi återgå till mitt försök att ta körkort. 

Det går bra. Över förväntan faktiskt. I alla med när vi övningskör, värre med teorin. Jag har kört rätt så mycket senaste tiden, senast i lördags. Då gick det toppen bra, och jag körde igenom hela stan, ut till Hageby tillbaka till stan, ner till mamma osv. 

Körde även tidigare i veckan, ut till Lindö och runt omkring området. Då gick det dock inte lika bra, det var mörkt och regnade. Att köra i mörker stör mig inte så mycket, det var regnet som oroade mig lite grann. Jag blir så sjukt mycket försiktigare när jag kör i regn, dock är det väl bra att jag är mer uppmärksam och försiktig. Men de funkar inte att köra i 30 alltid ;). Så det får vi öva mer på. 

Parkerade även X antal gånger i lördags, samt backade in och parkerade. Hamnade i rutan alla gånger! Jippie. Duktiga mig! Sen hamnade jag väl kanske 1,5 cm från linjerna på ena sidan, men de gör inget. För så länge jag står innanför så är det grönt! HA!

Det känns faktiskt toppen att köra med Jimmy. Vi har blivit osams 1-2 gånger, men det var nog mest för att jag inte tyckte han förklarade på så sätt att jag fattade vad jag gjorde för fel. Men när det väl var utrett så har det gått as bra att köra. Bra lärare och bra elev. 

Jag är jättestolt över mig själv, över att det går så bra att köra och för att jag lyssnar på Jimmy när jag gör fel eller råka glömma något. Men det är också väldigt skönt att Jimmy hela tiden förklarar vad som händer, eller att jag gjorde fel och vad ja måste tänka på osv. Det här kommer gå bra. Jag har som mål att ha körkort tills James 1 årsdag. Jag tror att det faktiskt är möjligt. 

Dock är det ju teorin som spökar, som vanligt. Ska få låna en teori bok av Bina, kändes som att jag skulle behöva uppdatera min som är från -08... ska även se till att köpa lite tester man kan göra på internet utav körskolan. Sen måste riskettan betalas, för när jag fick mitt körkortspaket -08 så fanns inte den utbildningen med. Den skulle pappa bjuda på. 900:- kostar den. 

Förstår inte att de ska behöva ta betalat så mycket, om de nu tycker att det är så viktigt att lära ut hur droger och alkohol påverkar kroppen och psyket om man sen tänker sätta sig och köra bil. Det är en självklarhet i mina ögon att det SKA läras ut, men det är så pass viktigt information så den bör vara gratis kan jag tycka. 

ok, nog om körkort. Nu till träning.

Jag skaffade mig ett träningskort på 24/7 som ligger i Domino. Det är öppet dygnet runt, kostar bara 199:-/ månad och har ingen bindningstid utan har istället 2 månader uppsägnings tid. Passar mig perfekt, då Jimmy börjat en ny träningsform så är inte han klar fören runt 19-20 på kvällen, så då passar det bra för min del att springa iväg till gymmet. Ett plus är ju också att det ligger så nära när jag måste träna på kvällen. Dock så tränade jag både igår morse och i morse. 

Det var så mycket skönare att träna på morgonen än på kvällen kan jag tillägga. Jag är mer en morgonperson en än kvällsperson. Så i veckorna är det kvällsträning som gäller och på helgerna så är det morgonträning som gäller i den mån det går. Ju tidigare desto bättre. 

Jag har som mål att tränar 3-4 gånger i veckan. Och jag hoppas kunna hålla det relativt bra i alla fall. Tänkte börjar lite försiktigt för att inte tröttna, så upplägget är som så att jag börjar med crosstrainer 20-40 minuter och så kör jag lite gym träning efter det. Runt ca 1 timmer på gymmet per gång. Sen får vi se i fall jag utökar det allt eftersom. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar