2.11.12

På tåget med spotify i hörlurarna!

Sitter och knappar på spotify och luckas på något vis på radio av en spellista jag sparat...

Ja, det är alla idol-artister!

Och vad får jag höra då...?
Jo, Markus Fagervalls ljuva stämma!
Vilket fick mig att minnas 2006, året då han var med i idol. Och ja, har varit kär och "älskat" vissa artister och kändisar under åren...

Men den här snubben fick verkligen fram en sida hos mig som jag inte visste fans. Hela min garderobs dörr var tapetserad med bilder och tidningsutklipp av honom! Och jag missade nästan inte ett enda avsnitt av idol under den tiden, och kollade alltid på repriserna på söndagarna.

Och en söndag, (när jag missat fredagens avsnitt) var ja hos Annelie när hon bodde i sin lägenhet i Hageby, vi var väl en aning bakfulla efter lördagens festligheter. Hur som haver, 4an står på och idol börjar...

Markus kliver ut i en röd t-shirt med gitarren i famnen och sjunger "oasis - dont look back in anger". Och jag börjar små fnissa och vänder mig mot Annelie och säger/skriker "va faan, jag tjuter!" skrattar lite samtidigt som tårarna rinner nedför mina kinder...

Hahahaha! Jag minns än idag hur jag satt där på golvet och bara grät och skrattade om vart annat medan jag hör annelies röst "du e ju fan inte klok. Bäng unge!" -typ.

Men oj vad jag älskar de minnet !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar