18.11.12

Sjukstuga.

Sjukstugan är snart över hoppas vi... Den började i torsdags på öppna förskolan då jag märkte att James va lite grinigare än vanligt och lite varmare också. Det slutade med en temp på 38,6 när vi var hemma. Dock så gick inte febern ner, utan gick bara upp mer och mer trots febernedsättande.

Vi klarade oss igenom torsdags kvällen med pappa Jimmy hemma som kunde bytas av lite med mig eftersom jag har åkt på en förkylning som heter duga!
Fredagen fortsatte med en febrig och väldigt ledsen liten James.

I omgångar under dagen var han sig själv, lekte och busade ned mig. Jimmy var bjuden på bowling och middag utav en av deras leverantörer, och jag tyckte det var okej att han gick dit för Emma skulle komma och sova här och hålla oss sällskap.

Sagt och gjort, vi käkade tacos och myste i soffan. James var otroligt pigg på fredagskvällen, så det var jätte skönt att se. Under natten blev han lite mer ledsen och då hade febern ökat till 39,6.

Under lördag förmiddag hade tempen stigit till 40,5 och då var James väldigt utslagen och lealös. Stackars liten!! Emma var kvar till 14 nån gång tror jag, och jag satte mig och målade på en stol som skulle ges bort i dop present till Jimmys kusin barn idag... I Gbg.

Det blev inget dop för familjen Pernu/Berggren! James var inte riktigt fit for fight för en resa på 8 timmar t&r till gbg efter 3 dagar med hög feber, och inte jag heller som legat nockad med förkylning.

James feber har sjunkit och han ligger nu på normal temp. Dock har febern bytts ut mot diarré och lite magknip tror jag, men det är väl inte så konstigt med tanke på all Alvedon och Ipren han fått i sig sen i torsdags...

Det är mkt mer effektivt med flytande Ipren, men det funkar liksom inte med ett kräkbarn... Det kommer upp lika fort igen eftersom att James verkar vara väldigt känslig för en viss typ av konsistens på sin mat/dryck/medicin.

Jag hoppas att han är mycket bättre imorgon, för jag känner inte att ja orkar med en ledsen bebis när jag själv inte är tip topp. :( *hoppas hoppas*.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och förhoppningsvis få en någorlunda god natts sömn.

Bjudet på några bilder från helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar