14.11.12

God morgon!

Jag tänkte försöka att summera gårdagens inlägg som försvann innan det hann med att publiceras. Det handlade alltså om min träning och hur jag tycker att det går osv. 


Igår blev middagen ca 2 timmar sen, pga. att Jimmy var tvungen att jobba över och sedan för att när han precis kommit hem var tvungen att åka iväg igen, och jag skulle till stan för att göra några ärenden. Så vi käkade väl runt 20.00 -tiden. Efter det blev det mys i soffan och så en dusch på det. 

Jag var helt inställd på att det inte skulle bli någon träning igår, och myste under en filt i soffan rätt så länge. men när klockan blev 21... så kände jag ändå något sug för att faktiskt släpa mig iväg till gymmet. Så tack och lov för mitt gymkort, tack och lov för ett gym som har öppet dygnet runt! 21.20 stod jag på crosstrainern och svettades för fullt. 

Körde ett hårt pass på crossen i 30 minuter. Det fick räcka för kvällen kände jag. Men jag är så jävla stolt över mig själv att jag faktiskt pallrar mig iväg till gymmet. För jag har en tendens att skaffa gymkort, och sen blir det bara liggandes. Men nu är jag jätte taggad. 

Däremot så skulle jag vilja kicka igång det lite mer, ev. med hjälp av shakes och måltidsersättningar. Ska fundera lite mer på det ;) Jag tänker också att jag ska träna 3-4 gånger i veckan, 40 min - 1 timme åt gången, för att inte tröttna. För det gör jag anars så lätt. 

Det är lättare för mig också att faktiskt längta till att gå och träna om jag håller det på en lagom nivå. Dessutom så får jag lite egen tid, med musik i öronen utan att behöva bry mig om varken Jimmy eller James just för stunden. Det är gött de! 

Just nu så skulle jag bara behöva införskaffa mig nya träningskläder, för dem som jag har ligger skräpandes här hemma är faktiskt målarfärg på, och försmå och förstora! haha. Så jag ska kolla läget på Stadium och se vad dem har att erbjuda. Annars så säljer ju både gina tricot, h&m och cubus träningskläder nu mera. 

Det är väl så jävla "inne" och "mode" att träna, eller att åtminstånde gå omkring i träningskläder även o man inte tränar... Det är säkert därför modehusen säljer dem. Haha! ;)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar