23.11.12

Så var det fredag igen...

Så sant som det var sagt. Fredag återigen, förra fredagen hade vi en sjukling i hemmet, och det var ingen höjdare kan jag lova. 

Jag skrev för övrigt att James feber gick över till magknip och diareé, bajsandet verkar vara under kontroll, men fortfarande så är han lite extra gnällig vid sovdags och bara rent allmänt ibland. Skriker och gnäller och drar liksom ihop hela kroppen som om det gör ont någon stans. Så himla jobbigt när man inte vet vad det är som är fel.

Jag ringde bvc tidigare i veckan för att be om en tid så vi kunde komma och väga James, för jag tycker att han är så smal ännu, och med tanke på att han varit sjuk osv. Så vi fick i alla fall en tid idag, då ska jag även fråga om hon har någon aning om vad det kan vara som besvärar James. 

James är verkligen på PRECIS ALLTING och ska pilla och slita, dra och äta på.

Ny och väldigt stor favorit är sladdar och kablar av alla dess slag. Laddnings kabeln till datorn är nog den största favoriten. Den dras det i konstant, och man kan ju inte bara dra i den, man måste smaka också. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag säger "ajabaja, Nej, Fy dig" när han är på alla kablar.

Men men... han måste väl åtminstone få pröva. Just ja! En grej till han har upptäckt är att han når ner i krukan där vi har jukka palmen. Så nu har vi sett att han pillar med jorden.. inte bra! Himla busunge! Dessutom så pratar han väldigt mycket nu, mestadels med sig själv. Säkert as intressant och viktiga saker han diskuterar. Haha!

För övrigt så tog han sina två första rangliga kryp steg igår! Med all säkerhet bara en lyckoträffa, så vi får väl se hur många dagar till han ålar och krälar sig fram...Massa framsteg varenda dag och allt är lika roligt och intressant att följa! Lilla plutt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar