19.10.12

Promenad i regn och rusk.

Idag var vi uppe med tuppen, nästan. 05.30 vaknade lillen och ville ha lite välling. Somnade om mellan mig och Jimmy så fort flaskan var tom. Det är så himla mysigt att ha honom i mellan sig på morgon kvisten. Jag vaknade till 08.20 och då låg han bredvid och jollrade i vanlig ordning. Fick lite panik när jag såg var klockan var, för 09.30 var det bestämt att James och jag skulle ge oss iväg på barnvagnspromenad med ett gäng mammor från öppna förskolan som jag träffade och pratade lite med igår. 

Hoppade upp ur sängen och klädde på James och mig själv. Sen åt vi frukost båda två samtidigt, smidigt när han äter gröt nu. Då man kan mata honom med ena handen, och mata sig själv med den andra. Vi hann i tid, fick till och med vänta in några mammor och bebisar som var ett par minuter sena. Men de gjorde absolut inget.

Sex stycken var vi som gick i bredd med våra vagnar och ägde trottoarerna. Folk runtomkring blev säkert skit irriterande, men jag orkade faktiskt inte bry mig om det idag. Jag brukar försöka vara lite på min vakt när man går så att man inte "är i vägen" för folk. För det värsta jag är barnvagnar som blockerar hela gatorna och passager. Och stannar MITT I VÄGEN. Jag gör väldigt sällan det, brukar allt som oftast köra in till kanten. FAKTISKT, just för att inte vara så mycket i vägen. Nog om det. 

Vi gick södra promenaden upp till och sedan runt strömmen och upp till folkparken. En redig promenad i regn och ruskväder. Promenaden runt strömmen var ju lagom lerig och blaskig, och självklart stänkte ner hela tightsen på baksidan. Känner ni till den tjejen som är "sämst på att gå i skor?" ;) Haha... litet internskämt där...Jag fattar inte hur jag går alltså... hur försiktig jag än är, så slutar det alltid med grisiga byxor. 

Vi avslutade promenaden vid hörsalsparken där alla mammor gick åt olika håll, jag och en mamma som heter Mellie tog ett varv på stan och kollade läget, samt lunchade på paus. Älskar deras sallad <3 Super trevlig tjej är hon, och har en jättegullig dotter som heter Esmeralda som är 7,5 månad. Det är lite ålderskillnad på oss fick jag veta idag, men det gör mig absolut inget alls. Mellie är så himla trevlig och jätterolig, och jättevimsig. ;)

Jag ska hjälpa henne att knåpa ihop en ängel när det är pysselkväll på öppna förskolan. Det är bara för mammor, så alla små bebisar får stanna hemma! Det ska faktiskt bli superkul! Det kliar i mina pyssliga fingrar.
 

Jag borde ju sätta mig ner och ta tag i James babyalbum när jag äntligen har fått hem grejerna som jag beställde från usa. Dock så känns det som att dagar och veckor bara springer iväg! Och dessutom insåg jag att det inte finns så mycket plats för mig att stöka till på. Tanken slog mig i och för sig, att jag får väl sitta på balkongen i värsta fall...
Den är ju ändå inglasad, och med infravärmen på och en tjocktröja så kan det faktiskt bli väldigt mysigt!  Så får det nog bli! :D Jaja... nog om detta. 

Jag ska nog bädda ner mig nu...dock skulle jag vilja se klart en film på tv, men jag har upptäckt att det verkar som att James vaknar varje gång tv:n i sovrummet har varit på en stund. Han störs väl av ljuset och ljuden förstås. Börjar fundera på om vi ska låta honom flytta ut till sitt "rum" i vardagsrummet... Det tål att tänkas på lite grann. 

Nehe... nu är det sängdags. Sov gott kära ni. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar