24.10.12

Många bollar i luften.

Vi har varit uppbokade med något nästan varje helg sen typ 2½ månad tillbaka. Det har varit födelsedagar och födelsedagsfester, bröllopsfest, dop... you name it! Vi hade en helg, då vi inte hade något planerat! Och vad skönt det var att bara vara hemma och slappa då. 

Denna helg så ska vi på ytterligare ett dop. James syssling Signe, ska döpas. Ska bli jättemysigt. Och efteråt så ska vi träffa James fadder Mattias och hans mor och far för lite middag och trevligt sällskap. Det ser vi fram emot, har knappt träffat dem sen vi var på Öland i Augusti. De kommer bli överraskade över hur mycket James har vuxit. Det händer mycket på två månader. 

Tog tag i övningskörandet igen häromkvällen. James fick vara ett par timmar med farmor och farfar medan Jimmy och jag var ute och körde. Och det gick faktiskt väldigt bra. Över förväntan. Det var ju trots allt ett par veckor sedan jag körde nu, eftersom att lillen blev sjuk och det kom lite annat i vägen, så tiden fanns helt enkelt inte. Vi ska köra några gånger till själva, sen hoppas jag att min lärare tycker att jag kör så pass bra att vi kan övningsköra med James i bilen, när vi ska åka och handla ex. Eller hälsa på någon osv. 
Jag längtar! Dock så går det mycket trögt med teorin. =( Det är verkligen inte min starka sida. Det hjälper ju förstås att vi pratar om det medan vi kör också, men det är knepigt. Min hjärna vill inte riktigt fokusera. 

 Jag har även fått ett uppdrag av en vän, och det är att hjälpa till att göra inbjudningar till hennes bröllop. Tips, ideér, åsikter, färg, form, teknik... Allt som tillhör scrapbooking och pysslandet till. Det ska bli riktigt roligt, men det gäller att sätta igång NU. För det tar tid om man vill ha det perfekt. Och det vill man självklart. Så vi ska ses nästa vecka tror jag, och bolla lite ideér och kolla runt på nätet och i butiker efter material tror jag bestämt. 

För övrigt så har jag ju nämnt att James över lite gnällig... Men jag skulle nog vilja tillägga ängslig och orolig. Det känns som att det är något som bekymrar honom. Jag har ju anat att det är tänder som spökar, men har inte sett något mer tecken på att någon tand är på väg upp. Men det kanske kommer. Det är i alla fall väldigt jobbigt att se honom ledsen och orolig som han har varit hela kvällen. Blev inte alls lika glad när Jimmy kom hem som han brukar, så Jimmy kände också av att det är något knas.  =( Vi ska till BVC imorgon, så vi får prata med Petra och kolla med henne vad hon tror att det kan röra sig om. 

Japp, BVC imorgon alltså. 6 månader kontroll. 6 MÅNADER! Redan... vart fan tog tiden vägen? Ska bli spännande att se hur mycket han gått upp i vikt sen sist, eftersom det var dåligt med viktuppgången då. Längden var det ju inga problem med alls...haha!

Mer om det imorgon. Nu ska jag faktiskt bädda ner mig. 
God Natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar