16.10.12

Hårvård.

Japp. Hårvård är inte min starka sida... Jag är väldigt dålig på att ta hand om mitt hår, så jag får tacka högre makter att jag faktiskt har hår på huvudet ännu.

Jag kan inte ens räkna alla gånger jag färgat och blekt mitt hår, så det är ett under att det faktiskt sitter kvar. Men efter att lilla James ploppade ut och jag för första gången skulle bleka min vackra utväxt på ca. 1dm så höll jag på att dö. På riktigt. Det sved något fruktansvärt i hårbotten när blekningen låg i... Aldrig tidigare känt den smärtan i samband med hårfärgning,

Slutresultatet blev pissgul utväxt på grund av att jag inte pallade ha i blekningen så länge som man egentligen skulle. Aj, Aj! Sen slutade det med en "trasig" hårbotten. Alltså om jag lutade huvudet fram och tev/klia i hårbotten kunde man tro att det snöade. Så torr hade jag blivit.

Likadant blev det den andra gången jag blekte... Bara för några veckor sen. Samma visa, bara att jag nu stod ut med smärtan lite längre för att slippa gult hår! Men återigen, snöfall från mitt hår.

SÅ därför, har jag nu köpt djuprengörande shampoo, och en super inpackning som jag hoppas gör susen för mitt hår. Inpackningen innehåller moroccanoil, som varit en stor grej alldeles nyligen. Det ska tydligen vara väldigt bra och näringsfrihet för håret.

Så det är bara hoppa i duschen ikväll och inviga mina nya produkter. Och jag hoppas förstås på ett resultat som ska lyfta mig över skyarna!
Ok, inte så avancerat men jag hoppas i alla fall att jag slipper snöflingorna!

Jag återkommer med resultat! Tack & adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar