15.10.12

Festligheter!

Japp...så sant som det är skrivet. Flera helger i rad har vi varit upptagna med diverse festligheter såsom födelsedagsfirande exempelvis. Denna lördag gick i kärlekens tecken då vi firade att Pula & Mem gift sig. (Vänner genom Independent Mc, framför allt Pula)

De gifte sig först i Thailand enligt Thailändska traditioner, sedan gifte de sig borgerligt här i Sverige. Och det hela slutade med en brak-bröllopsfest!
Och jag måste ju säga att så roligt att gå på Thailändskt bröllop, så jäkla fint anordnat, maten, dukningen, dekorationer, alla foton de hade framkallat för vi skulle få se. Så underbart vackert! De hade haft photosession i Thailand, och vilket fint brudpar de är!

Det var även kul att se hur pass mycket de thailändska tjejerna klär upp sig. Det är långklänningar, bling-bling, håruppsättningar med blommor osv. Lite tråkigt att vi svenska är så torra när det gäller att klä upp sig. Jag är ju en rock tjej i grund och botten, men när det vankas bröllop så tycker även jag att det är kul att klä upp sig med fin klänning och bling-bling!

Vi borde anstränga oss lite mer för att blinga till oss när det är fin fest, det är min åsikt i alla fall. :)

Det var första gången vi hade barnvakt till James "över natten". Farmor var med på festen och mormor jobbade, så vem var då barnvakt första gången undrar ni. Jo, det ska jag säga er...
Världens bästa fadder Emma! Allt hade gått toppen bra, glad lite kille som skrattade och lekte med sin fadder. Kräktes även ner henne och blev tröstad när det kom några "maten-är-slut, jag-är-trött-tårar!"

Jag kom hem rätt så skapligt med tanke på att jag typ alltid får migrän... Så jävla typiskt! Men då sov James i sin säng och Emma som sov över hos oss låg nerbäddad i vår säng.
Hon stannade även kvar hela söndagen och myste med oss.

Passade bra att hon hängde med James eftersom Jimmy och jag sprang ner till tvätten i tid och otid, samt städade här hemma. Plus att vi fick hänga upp hälften utav all tvätt som inte torkat.. Eftersom våra tvättstugor suger!! Städningen fortsätter idag... Med badrum och moppa golven.

Bjuder på bilder från helgen. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar