17.9.12

Mys dag!

God morgon höll jag på att skriva, men det hade blivit en aningens fel. God kväll passar bättre. Idag har vi haft en mys dag med underbara vänner. Vi började dagen med hej då pussar till pappan i familjen, sen gick jag och James upp kl. 07.00! Vet inte när vi var uppe så tidigt sist... har för det mesta legat och slöat i sängen eftersom han jämt somnar om efter frukost. 

Inte idag dock. Fast de gjorde mig absolut inget alls, ja kände mig pigg och alert. Ellie och Theo kom förbi för lite morgon mys och lek vid 9.30. Theo testade James lära-gå-stol. Heter det så?! I alla fall, för den grabben vill STÅ konstant. Och den leksaken passade han perfekt. Såg att Theos mamma och pappa hade köpt en sådan till honom idag, så nu är det bäst att de passar fötterna där hemma, annars lär de väl bli överkörda! 

Vid 14-tiden mötte vi upp Hanna och lilla Lovisa på stan för sen lunch. Planerade att gå till skafferiet men tydligen så har de byggt om för att de ska bli mer "bar" liknande. Inget barnvänligt ställe längre alltså, så vi lunchade på Paus istället. Gör mig absolut inget, käkade en sallad. Sån där "välj-5-ingredienser-själv-sallad"! Det är måna som anammat de där med plocka själv sallader, men ja tycker ändå att Paus har bäst kvalité på sina råvaror och dessutom har de flest "saker" att välja på. 

Vi drog vidare en sväng på stan, men blev inte speciellt långvariga. Ellie och Theo vek av strax efter lunchen för att möta upp en annan vän, medan jag och Hanna gick hem till henne. James fick sin gröt som han glatt moffsar i sig. Varje dag när det är gröt dags blir han så uppspelt och glad. Känns så skönt att han faktiskt gillar att äta mat, och HÖR OCH HÄPNA!!! Kräkningarna har blivit så mycket bättre sen han har börjat äta lite mat till lunch samt ersättning. Och för att vi nu börjar byta ut hela målet efter lunch till gröt istället för ersättning. Så jävla underbart!!! Mera mat, mera mat! 

För övrigt så vet ja inte riktigt vad som hänt med James... haha. Han är helt galen. Otroligt glad och fnissig. Skrattar och har massa konstiga ljud för sig, man ser att han ler med ögonen och dem bara glittrar av lycka. Sprattlar och vevar med armar och ben så man tror att dem ska trilla av... Det är så roligt att se. Vi håller på att skratta ihjäl oss här hemma! Man märker att han är så himla mycket mer medveten om sin omgivning nu, och han känner verkligen igen människor. Helt enkelt en glad liten kille, och det gör mamma och pappa väldigt lyckliga förstås. 

Han sover hela nätter, och somnar runt 20-20.30 och sover då för natten fram till kl. 6-7. Käkar lite och somnar om igen för att vakna runt 8-8.30. Helt okej för min del! Jag får den sömn jag behöver för att orkar med hela dagar med min livliga lilla unge.

Det kan verkligen behövas nu, föööööör ÄNTLIGEN kom brevet i brevlådan! Jimmy är nu godkänd handledare och nu kan vi börja övningsköra! Helt otroligt skönt!! Tanken är att jag ska köra så gott som överallt dit vi måste ta bilen. Vi börjar imorgon, men lämnar bort James 1-2 timmar så vi kan köra i lugn och ro. Och i fall att något skulle hända *peppar, peppar ta i trä* så är i alla fall inte han med i bilen. 

Jag vill köra några gånger utan James i baksätet för att få kläm på det hela. Det var trots allt snart 4 år sedan jag övningskörde regelbundet. Jag är sjukt taggad, men fortfarande tvivlar jag lite på mig själv när det gäller teorin. Tur att jag har Jimmy till hjälp. 

För övrigt så har jag hållit mig kanske lugn när det gäller mitt "sko-beroende". Men när vi för nån vecka sedan gick in på sko punkten så kunde jag inte låta bli. Det kliade så satans i fingrarna och det fick följa med ett par skor hem! Jag är helt kär! 


Hade för ett par år sedan ett par pumps, köpte på myrorna i denna blå. Så härlig färg! Ångrar mig nu att jag kastade/gav bort ett "party"- linne i denna färg. Hade varit super snyggt till ett par svarta lack tights. Men denna blå färg är ju modern i höst, så det är ju mycket möjligt att jag råkar! köpa mig något nytt linne i samma färg. Hihihihi.....

Nehe.. nu har jag skrivit tillräckligt långt inlägg för att ni ska tröttna på att läsa... Ska bädda ner mig i sängen nu. God natt, och tack för mig! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar