16.9.12

Gott & blandat igen.

I torsdags hade vi bestämt träff med mamma, så hon plingade på dörren runt 11 tiden. Vi slängde oss i soffan i h slöade en stund tills pappa plingade på dörren vid 11.30 typ. Mammsen skulle klippa honom lite grann, blev ju bra dom alltid. :) pappa var inte kvar så super länge, men vi fick ses en stund i alla fall.

Mamma, jag & James gick till stan och köpte tyger till en mössa ja ska sy, och till en kudde till barnstolen som james sitter i. Passade på att shoppa lite på make up store, mamma hade nån kupong så man fick 20% på köpet, så ja sparande in ett par kronor! Tack för det!

Fick även ett par nya gympaskor av mamma, som vi väntat på i ca. 3 veckor. Och äntligen hade de kommit in i min storlek. Fick alltså med mig ett par svarta goretex skor från ecco hem!
Så nu finns de i gen återvändo eller dålig ursäkt för att inte gå ut och gå;)

Fredagen blev rätt lugn, Ellie och Theo kom till oss väldigt tidigt på morgonen och myste lite grann. Vi gick sen ner på stan och tog en fika och kollade runt lite här och var. Skiljdes åt vid två- tiden tror jag. Gick hem och väntade in Jimmy som skulle ha James på kvällen, för nu så har FUB sparkat igång igen!

För er som inte vet vad det är så kan jag tala om att Fub står för "föreningen för utvecklingsstörda barn och ungdomar". Dock så jobbat jag med lite äldre.. Allt från 24 åringar till 50+.
Varannan fredag kväll kommer jag nu att jobba som sk. Handledare. Vilket egentligen innebär att vi pratar och är sociala med brukarna, som de kallas. Vi fixar fika och ser till att de har kul på discot, som är på fredagarna. Jag älskar verkligen de jobbet! Så himla roligt, varierande & underhållande.

En kvinna som jobbat i min grupp ska nu efter 24 trappa ner på arbetet på FUB, vilket gav mig chansen att "steppa upp", så jag är numera ansvarig för "mina" fredagar. Det är inte så mycket annat ansvar än jag hade tidigare, men lite. Dessutom så är jag en av två som jobbat där längst nu, och har mest koll på läget. Den kvinna som jobbat i 10 år (jobbar de andra fredagarna) har aldrig gjort annat än att fixa fika... Så hon har ingen kontroll på resterande arbete alls.

Det vore så roligt att få utvecklas vidare i de jobbet, men jag måste i så fall utbilda mig, och jag har verkligen inget plugg-huvud. Tycker att det är rätt jobbigt att läsa böcker, skriva prov osv. Vi går se vart det kan ta mig i livet ! :)

Igår så drog Jimmy och Dennis till kräftskiva på independent, så Elin och Johanna var hos mig och James och myste. Vi käka tacos och kollade på tv/film och bara slöade! As skönt faktiskt! Konstaterade igår att Jimmys och mina helger fram till november är typ fullbokade!! Det är födelsedagar, bröllopsfester, dop och tjejkväll som står på schemat! Pjuuh! Kul att ha lite inplanterat i och för sig, men det blir mycket!

Ikväll blir det lungt också. Slö-söndag tror jag bestämt! :) får se om vi kan hitta på nåt gott att äta..

Min app e lite tråkigt ibland, då ja inte kan ladda upp bilder.. Den har en sån period just nu tyvärr..hoppas ni står ut ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar