13.9.12

Livet på landet!

Jag har en barndomsvän som är uppvuxen på landet bland kossor och får, hundar och kaniner och så vidare.. Denna vän heter Annelie, och senaste tiden har hon flyttat runt rätt så mycket för att hon inte riktigt trivts. Nu har hon hittat "drömstället"! Och där var jag i lördags, skit gulligt litet rött hus med vita knutar (som de ska va på landet) uppe på en kulle. Jättefint inuti också.

Man märker att hon trivs och är mer tillfreds med sig själv och sin omgivning. Sjukt skönt att se! Jag har fått den stora äran att hjälpa till med inredning och så vidare, så nu är jag på jakt efter diverse prylar och så. Ska bli as roligt!! :)

I alla fall så bor hon ju granne med en bondgård där de just fått kalvar som vi var och klappade på och myste med :)
Otroligt söta! Insåg även att jag aldrig sett en kalv live. Haha! Nån gång ska väl va den första!

Efter de så åkte vi till stallet där hon har sin häst Goliat, som alltid varit en buse men som börjar bli riktigt duktig totto nu! Passade på att fota då Annelie bad mig om de och för att vädret var helt galet häftigt!

Fick en heldag i friska luften på landet utan man och barn. Och det var väldigt uppskattat!


Har försökt att publicera detta inlägg ett par dagar nu för att jag ville ha med några Superfina bilder jag tog på goliat i solnedgången.. Funka ej. Får återkomma med dem vart efter... Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar