5.9.12

Full rulle hela dagen!

Startade dagen med ett besök på Ingelstad shopping med Ellinor och Theo, vi gav oss ut i ottan! Ne vars men vid 9-9.30 var vi där och började morgonen med en mumsig men ack så dyr frukost macka! 28:-!! Helt galet, 28:- för två bröd, lite smör, en ostskiva, skina och två gurkskivor! De vet att de kan ta betalt för grejerna iaf. Jag brukar inte äta frulle ute speciellt ofta, men ibland får man unna sig.

Det blev en heldag på "maxi", (som det alltid kommer heta för min del) strosade runt och kolla i butiker, lite shopping. Ja hade faktiskt lite pengar kvar på ett presentkort från Gina Tricot, som jag fick av matte i födelsedagapresent. Jag köpte en tröja, fick pynta upp med 28 riksdaler! Inte dumt för en tröja de inte ;) såå.. Tack matte för den tröjan! :)

Klockan sprang iväg och vid 15-tiden var vi hemma då jag mötte upp mamma som skulle vara barnvakt till James. Jimmy och jag skulle vara på körskolan kl.16 för att gå en handledarutbildning så att jag kan börja övningsköra med honom! Finally! Han var ju tvungen att ha haft körkort i 5 år samt fyllt 24. De gjorde han förvisso i november förra året, men jag ville inte stressa med körkortet då, eftersom att James låg i magen och jag kände inte heller något direkt behov utav ett körkort precis på stört, eftersom ja gärna åker kollektivt och dessutom bor i stan och kan gå till det mesta.

Nu är jag lite mer taggad, och Jimmy är väldigt pedagogisk när det gäller att förklara och lära ut, dessutom kommer han kunna hjälpa mig med teorin som jag har lite svårt för. Inget läshuvud alls! Har svårt att formulera om från text till handling, eller hur man ska uttrycka sig. Men nu jäklar! Bara vänta på att vi får hem pappren om att vi gått utbildningen, sen är det bara tuta och köra. Alla andra papper är redan klara sedan tidigare.

Utbildningen var klar vid 19.30 då var det bara att åka hem och pussa på lillfisen! Min super snälla underbara mamma hade gjort mat till oss oxå, hamburgare och pomme, amerikan style! Väldigt tacksamt att slippa laga mat!

Blev några timmars slöande i soffan, men nu är jag nerbäddad i sängen och det är dags att sova. Måste beundra James lite innan, som jag gör varje kväll! :) vill bara pussa och krama honom när han ligger i sin vagga och sover så sött!! Jimmy brukar skälla lite på mig, att jag inte ska röra honom så jag stör och han vaknar. Men ibland kan jag inte hejda mig! :D haha!

Jaha nehe.. Sova var det ja.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar