27.8.12

James 4 månader!

James växer så det knakar, i lördags blev han 4 månader. Tiden springer iväg och jag bara älskar varenda dag med honom. Trots att han kräks ner mig minst en gång om dagen. Men som ja sagt förut, även om kräkningarna går mig på nerverna ibland så finns de tvättmaskin;) Så länge han mår bra så får han kräkas hur mycket han vill.

För övrigt så har vi gått och blivit sjuka, jag & James. Jimmy är frisk. Jag är förkyld och dras med någon nedrans rethosta som inte verkar vilja ge sig i första taget. James är förkyld och hade igår feber (38,3). Dock så har vi kurerat honom med panodil supp, koksalt och Neseril, och massa gos och kärlek så klart! Det verkar ha funkat, för idag så har han ingen feber alls, och är inte alls lika förkyld som igår. Han har lekt på bra idag, och skrattat mycket och ätit! Det är istället jag som inte har ätit eller mått någe vidare. 

Imorgon så skulle vi egentligen gå till Bvc, men avbokade det med tanke på vårt tillstånd. Så nästa tisdag, ska vi äntligen väga och mäta lilla fisungen igen. Är så himla nyfiken på hur mycket han har vuxit sen sist! Och tänk vad förvånad vår Bvc-sköterska kommer bli när hon ser honom, Petra som hon heter har inte sett James sen han var 2 månader. När han fick sin 3 månader spruta så hade hon ju semester. Hon kommer med all säkerhet bli glatt överraskad över hans framsteg. 

-Nu när James är 4 månader så har han st. 62 i kläder. 
Vissa är fortfarande stora, andra lite mindre.   
-Han har Nr. 3 i blöjor. 
-Pratar väldigt mycket, och upptäcker hela tiden nya spännande ljud man kan göra. 
-Greppar och försöker nå allt som i hans ögon ser intressant och roligt ut. 
-Rullar för fullt från rygg till mage och mage till rygg. Och gärna utanför baby gymmet =P
-Har visat tendenser till att vilja krypa, sparkar ifrån med benen och försöker kräla framåt.
-Sitter nästan själv i mitt knä, behöver lite stöd ännu. 
-Kan sitta i sin Bumbo längre stunder utan gnäll. 

Lilla fina pojken. Älskar att höra honom skratta och jag älskar att se hans underbara leende. Snacka om att man smälter! Mammas och pappa lilla hjärta! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar