27.8.12

Theo´s Dop

I lördags var det full rulle, uppe med tuppen för kl. 11.30 skulle vi infinna oss i Dagsbergs kyrka där det var dags för lilla Theo att döpas. Sagt och gjort, kläderna på, frukosten i magen och så åkte vi. Det var superfint dop och Theo var jätteduktig när han väl skulle få vatten på huvudet. 
Kan det vara för att mamma Ellinor och pappa Robert övat på honom hemma ;) ? Efteråt åkte vi till Ellies pappa där dop fikat skulle vara. Det bjöds på tårta, muffins och kakor. Och eftersom att dopet var runt lunch tid så hade de fixat lite goda mackor som var väldigt uppskattat och som alla åt glatt utav. 
Massa fina presenter fick Theo, bland annat en likadan fåtölj som James fick, fast en limegrön. Där kan de sitta dem små gossarna och snacka skit med varann vart efter =). 
Och äntligen så kan ja ju visa bild på stolen jag målade till Theo, samt kortet jag gjorde och små dopskor osv. Är super nöjd med allt!! =) 







Jag skrev även en liten dikt, men jag kan den inte utantill och jag har ingen extra kopia, men ska be om texten och återkomma!

Lite bilder från dopet.
 






























Tack kära Ellie & Robban för en toppendag!
Och tack för att ni är så fina vänner, James & Theo kommer ha 
mycket roligt tillsammans i framtiden! <3
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar