23.4.12

V.41 & fortfarande ingen bebis!

Jaha.. dagarna de går och ingen bebis har ännu tittat ut. Idag har jag gått 40 hela veckor och 4 dagar. Alltså v.41 för att göra det hela enklare. Tycker fortfarande att det är ett knepigt räknings sätt att hålla reda på. Men men ! Bebisen verkar trivas bra i magen, jag har inte känt av några sammandragningar eller förvärkar alls. Bara en liten bebis som bökar omkring i magen.

Förresten så har jag läst att vissa barnmorskor och även gravida säger att sammandragningar och förvärkar är samma sak ?! Jag vet inte om jag håller med där riktigt, för jag tycker att det känns olika och på olika ställen. Så jag vet inte riktigt hur de fått ihop det där? Bara något jag kom att tänka på =P. 

I fredags, den 20 April så fyllde lilla morfar 81 år, så vi var där och käkade lite mat tillsammans med resterande familjemedlemmar, Hilda min låtsas mormor hade slängt ihop massa god mat som vi glatt mumsade i oss. Min fina morbror Ingemar hade även köpte en skötväska till bebisen som vi fick. Super fin, en svart Converse väska, som var alldeles lagom stor tyckte vi. Blivande mormor hade även köpt en super söt lite marinblå/vit randig overall samt ett par sjuuuuukt små bebis skor som var marin blå. Det kommer bli bebisens första par skor :D 

Nu när ja ändå berättar om grejer som bebisen får, och som jag och Jimmy också får såklart, så vill jag bara ännu en gång säga tack snälla gulliga Mamma och Pappa, samt Svärmor och Svärfar för allt ni köpt till bebisen hitintills! Ni är så himla gulliga och vi uppskattar det otroligt mycket! Det kommer att bli en bortskämd liten bebis tror jag allt, men inte för bortskämd, för jag vill att han när han blir äldre ska uppskatta saker och ting han får också. Så det så!  =) 

Idag fyller Jimmys syster Fia 27 år, tanken är att hon ska firas ikväll och jag hoppas och tror iof. att jag kommer orka med ett glas saft och bulle hos henne ikväll.(Eller vad du nu tänker bjuda på;))
Alltid kul att umgås med Jimmys syster yster och hennes snubbe Anders. Ännu roligare är det att spela spel med dem och försöka få saker och ting förklarade för sig när de båda har druckit ett par öl! (Sjukt kul nu när man själv är nykter iaf! ) Hahaha.. fast Anders, vi utgör ett jäkligt bra team du och jag, när det gäller sällskaps spel! :D och syskonen Pernu är även dem ett jäkligt bra team. 

Syskon VS. Sambos, and the game is on!

Iaf. för att återgå till lite mer bebis snack (Förlåt Thina.. du får stå ut lite till med bebis prat i bloggen <3) så har ja ju tjatat på att lilla bebisen ska komma ut, men idag får han faktiskt gärna stanna i magen, eftersom Jimmys syrra fyller år kan det vara snällt att låta henne ha sin dag i fred, plus att då får även vår bebis en egen dag. Och det är ju det man vill förstås. En egen dag till lilla lilla plutt. Men ikväll kan gärna värkar och allt som ska dras igång, få dras igång.. eller i natt. =) Då är det grönt ljus! Haha! 

Äsh då... nu fumlade jag iväg rätt bra här, men ändå. Det är ju trots allt min blogg och här skriver jag vad jag vill om. Men nu är jag nog färdig babblad för idag, ska lägga mig i soffan och vila en liten stund. Tror att mamma skulle komma förbi en sväng runt lunch sen. Min lilla mamma <3 

Puss 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar