7.11.11

Nu är jag här igen!

Och ska försöka bättra mig på att uppdatera! Som jag vanligtvis brukar lova...


För er som missat den stora nyheten så ska jag och min underbara sambo bli föräldrar! Jag ska försöka att uppdatera er med bilder och text hur jag mår och hur allt går. Jag pluggar även till florist och pysslar med scrapbooking, så det kan hända att det slinker in lite bilder på de också. 

Hitintills så har jag överlag mått bra, förutom att jag har kräkts varje morgon sedan v.6, nu är jag i v.17 + 4.  Alltså v.18 för att förenkla det lite. Barnmorskorna räknar ju så konstigt... 
Bf. är planerat till 18 April 2012, så vi kommer att få ett litet vårbarn. Känns toppen faktiskt! Skönt att slippa vara höggravid i vinter, som mina bästa vän Bina kommer vara. Hennes Bf. är 12 Februari, på min födelsedag! Hihi. Vi får väl se om den lille håller sig till dagen. 

Känns superkul att vi ska ha barn i princip samtidigt, 2 månaders mellanrum. Dessutom så vet jag flertalet vänner och bekanta som kommer ploppa ut bebisar år 2012. 3 stycken har ploppat ut denna höst redan, en är på förlossning nu, och senare i november kommer nog en till ligga på förlossningen... Många bebisar blir de! Underbart att man inte är "ensam" om att få barn, så man har vänner omkring sig att hänga med under mamma ledigheten. 

Idag är nog en av de sämsta dagarna under graviditeten, so far... När jag vaknade i morse och skulle gå på toaletten så höll jag på att ramla in i väggen och i dörrkarmen. Sjukt otäckt! Första gången ja verkligen känner att jag skulle kunna svimma vilken sekund som helst. Klarade mig själv första gången, men andra gången så fick jag väcka Jimmy, som fick leda mig rätt. Men hela förmiddagen har jag varit yr och ostadig på benen. Lågt blodtryck sa de när ja ringde till barnmorske mottagningen för lite info. Fick lite tips och råd på hur jag kan göra för att må lite bättre.  Får se om det funkar, för idag så har inget funkat ännu.

Det är ingen dans på rosor att vara gravid, inte än så länge i alla fall! ...=(


/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar