23.5.11

Dag 04- Vad bjuder jag på för mat

Från ett väldigt seriöst och känslosamt inlägg till ett lite lättsammare och gladare. MAT! är gott. Jag älskar mat och äter alldeles för mycket onyttig mat. Men å andra sidan så lever man bara en gång. Jag gillar väldigt många olika sorters maträtter och den mat som oftast lagas är stuvade makaroner och stekt falukorv eller köttbullar. Min absoluta favorit mat! Sååå gott! 

De har pappa lärt mig att laga, något annat som pappsen har lärt mig är potatisgratäng. Min andra favorit rätt!
Potatisgratäng och någon form av köttbit till. Mums!
Nåt som mamma lärt mig är något som vi kallar fläskfilé och kabanoss gryta. Till de äter man ris. I den grytan så har man givetvis fläskfilé och kabanoss korvar, även paprika. gul, orange eller röd. Grön passar inte. =P. Jag brukar även ha i lite färska champinjoner. 

På sommaren är det helt klart grillat i någon form som gäller. Och till de äter jag allt som oftast Tzatziki.

 Dessa fyra maträtter är mina absoluta favoriter. Även om jag som sagt äter massa olika sorters mat så håller jag mig nog till de "enkla" köket. 

Så mina kära vänner, om ni kommer hit och blir bjudna på mat så är det säkert något av ovanstående som kommer att serveras på er tallrik. 

Det blev ett kortare inlägg idag. Men jag tror att jag ska fuska och skriva ett inlägg till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar