23.1.13

15 Januari.

Jag hade tänkt att byta blogg... ännu en gång. Mest för att jag är så trött på designen på denna bloggportal. Jag kan inte designa min egen sida, och det kan jag faktiskt göra på blogg.se, fast jag tänker att jag ska ta hjälp utav min svägerska som är super duktig. Så jag hade iaf. tänk att ja inte skulle blogga alltför mycket här om jag nu ändå skulle byta... Men nu måste jag få skriva av mig lite trots allt.

Helgen som var, var alldeles super rolig! I fredags hade jag bestämt träff med Bina, och Becka. Jag fick äran att vara med när Bina skulle prova ut brudklänningar... Och så roligt vi hade. Och vilka klänningar vi tittade på. Fyra stycken, och hon fann den rätta.  Och var så jävla fin i den, och hon kommer att vara ännu vackrare i sommar när hon står som brud, det är jag helt övertygad om. <3

I lördags sov James hos mormor och Lasse, för att mamma och pappa var bjuda på fest hos Carro. Vi hade sjukt trevligt, trots några små incidenter... eller hur carro ? ;) Det blev inte allt för sent, utan vi var nog hemma runt 03.00 skulle jag tippa på. Kändes tomt att vakna på morgonen utan en liten James som kryper omkring i sängen och babblar, pillar och styr och ställer.

När vi legat och slöat en stund ringer Bina, och vi pratar lite om helgen, och sedan får jag en stor fråga ställd

- Jag undrar om du vill bli min tärna? 
- Jaaa..., det vill jag!! Tack (och så blev jag lite rörd, och kände hur tårarna samlade sig i ögonen)

Det känns stort, jag har aldrig haft en sådant viktigt uppdrag förut. Så jag är ytterst spänd på de, och det ska bli så himla roligt! 

I och med detta, så tänker jag ta tag i mitt mer hälsosamma liv. Jag har inte avlagt något nyårslöfte om att jag ska gå ner si och så mycket. Utan jag ska helt enkelt försöka leva hälsosammare. Äta bättre och mindre. Röra på mig mer. promenera oftare och längre. Och gymma då och då. Jag har laddat ner apparna "runkeeper" och "shapeup".  Och tar nu hjälp utav dem för att kolla hur mycket jag äter, och kompletera med promenader osv. Jag är inne på dag 2. Och jag klarade av första dagen utan att överstiga antalet kalorier jag ska äta. Hade till och med 55 kalorier till överst. Bra där! Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar