18.12.12

Sjukstugan fortsätter och en "helg" med Carro.

Ja... nu är det dags för oss att friskna till tycker jag allt! James åkte på feber igen, och förkylningen håller i sig. Hostan likaså. Febern på mig höll i sig i 2 dagar, men sen slog förkylningen till istället. Det är ju inte så konstigt att det är jag och James som blir sjuka hela tiden, eftersom vi är med varandra hela dagarna...
Måste erkänna dock att jag börjar tröttna... Hoppas att vi är friska till Julafton. Vi är på bättringsvägen tack och lov!

Jag har i flera dagar tänkt att NU ska jag baka... koka knäck, dekorera pepparkakshuset och så vidare men jag får fasen inte tummen ur. Skärpning! Knäcken ska kokas idag, och pepparkakshuset ska  dekoreras. Thats it! Vet inte när jag dekorerade pepparkakshus sist... Det är nog många år sen. Men nu när man fått en liten i familjen så får man börja ta tag i allt sånt roligt igen.

Att klä granen hela familjen tillsammans ska jag införa som tradition här hemma, jag har gjort de de två tidigare åren vi haft gran, men i år få faktiskt Jimmy hjälpa till. James har även fått en egen julkula med sitt namn på, och utav mormor så har han fått 3 stycken "kulor" i form av en motorcykel som ska hängas i granen också. Det skulle tydligen bli mammas tradition, att varje jul ge James julkulor som han kan hänga i sin egna gran. För han skulle visst ha en sådan... haha.

I helgen så gick jag ut med Carro en sväng, vi hade riktigt riktigt roligt och det blev verkligen en "Carro & Lisa helg" som back in the old days. Och det var så välbehövligt att få släppa loss ordentligt! Och kommande helg så ska jag på julmys hos Emma. Det blir jag, Emma, Carro & Lindha. Det ska också bli super mysigt. Vi börjar hemma hos Emma med lättare tilltugg om jag förstod de hela rätt, och sen går vi till Harrys vid 21 eller så och tar en öl/cider och bara är.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar