23.12.12

Dan före dopparedan!

Så har ännu ett år gått sedan förra "dan före...". Ikväll sitter vi i soffan hemma och bara slöar. Skillnaden detta år är att det ligger en bebis i spjälsängen... förra året så låg han i magen, och då visste vi inte ens om det var en kille eller tjej. Märkligt vad tiden bara rusar iväg ?!

Jag och min bror har så länge jag kan minnas alltid "firat" jul hos pappa dagen före julafton, med julmat och julgodis och allt vad det innebär. För att sedan fira med mamma och resterande familje medlemmar på självaste julafton. Men i år ser det lite annorlunda ut...

Min bror åkte till Thailand igår, tillsammans med en barndomsvän och de kom fram tidigare idag, välbehållna. Men säkerligen en aning omtumlade. (Min brorsa har inte varit utomlands sedan han var typ 10 år). I alla fall, pappa kom hem till oss för en lite julfika, som bestod av något så ojuligt man kan tänka sig, maräng tårta. Men det var gott, dock så står halva tårtan kvar på fatet i köket och smälter bort... Det känns som att det räcker faktiskt.

Jag gick på stan o jul rushen och fixade de sista klapparna... Typsikt mig att ALLTID vara ute i sista minuten. Jag har nog aldrig nånsin varit ute o god tid när det gäller julklappar. Jag kanske undermedvetet gillar jul stressen. Jag får så att säga "tummen ur" då ;)

Det känns som att jag inte har gjort något alls denna vecka, men samtidigt har jag inte hunnit med något alls utav det jag planerade att vi skulle göra. =( En av de grejerna är att skaffa julgran... Det är första gången i mitt liv som jag INTE har julgran. Dock får jag ju se både en och två imorgon. Men det känns sjukt konstigt att inte få tända granen på julaftons morgon som är något JAG alltid har gjort. Oftast för att jag är den som vaknar först ;)

Men men... det får gå ändå. Det är dessutom lite väl trångt för oss att ha en julgran nu tyvärr. Där den stod förra året står ju James byrå med alla kläder i... Och eftersom vi inte bort så himla stort så är det lite träligt att flytta byrån för att få plats med gran. Sorg i mitt hjärta... Buhuuuuu =(

Jag ska nog snart bädda ner mig, för ännu så står lite fix på schemat imorgon innan vi är redo för julfirande både hit och dit. (Jag hoppas att vi nästa jul bor större och kan fira hos oss...eller på två olika dagar. För det blir väldigt mycket åka fram och tillbaka, och det är INTE det ultimata med en bebis)


Well... Med detta inlägg så vill jag bara önska er alla en riktigt GOD JUL!
Jag hoppas att ni får en mysigt julafton med alla era nära och kära!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar