25.9.12

Liten blir stor! Eller större...5 månader.

Idag för 5 månader sen så hade vi haft James i 2 timmar & 10 minuter exakt, i skivande stund. Den lyckligaste dagen i vårt liv!

Den lyckan jag känner är obeskrivlig! Att få vakna bredvid James varje dag är underbart, och att se han leende som skulle kunna lysa upp hela världen är obetalbart. Jag hade aldrig nånsin kunnat förstå att det skulle kännas 'så här' att vara mamma. Man försöker föreställa sig, sätta sig in i vänner situation. Men det går verkligen inte att förklara känslan, om man inte upplevt den själv. Och vilken känsla!
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om känslan, lyckan osv. Men jag lämnar det ;)

Det är otroligt vad dessa 5 månader har gått fort! Som jag skrivit tidigare så är det så roligt att följa James utveckling. Han lär sig nya saker hela tiden.

Vid 5 månaders ålder...
• är det st. 68 som gäller.
• fortfarande nr. 3 i blöjor.
• äter banangröt. Som är mycket populärt.
• äter även större smakportioner till lunch. Vilket han mer än gärna glufsar i sig. Samt ersättning.
• sliter och drar i pappas hår & skägg. Mammas hår och glasögon. Mormor & farmors halsband är även dem väldigt populära.
• är väldigt kittlig under fötter och på ryggraden.
• sitter helt själv utan stöd. Dock så ramlat man ju omkull då och då.
• att sitta med benen utsträckta och fötterna i kors är nog en favorit. Alltid benen i kors...
• "lyfter" sig uppåt på armarna, och har börjat dra upp benen som förberedelsen på att krypa.
• älskar nappen mer än nånsin.
• somnar ännu gärna på både mammas och pappas bröst.
• sitter numera i sittvagnen. Liggdelen är ett minne blott.
• sitter gladeligen i sin barnstol.

Ja.. Det är nog några av milstolparna som jag kommer på nu. Finns säkert massor jag missat, men som sagt det händer nya saker hela tiden så det är lite svårt att ha koll på allt. Därför ja skriver lite punktvis i bloggen;)

Imorgon är det dags för BVC besök och 5 månaders vaccin. Som det ser ut nu så måste jag gå dit själv också, vilket jag inte är glad åt alls. Jimmy var lite sen att säga åt sin far att han skulle varit med... Vilket irriterar mig en aning!! Det är ofta min kära sambo glömmer saker och ting! Typ jämt faktiskt. =(
Det var ingen höjdare sist James fick sina sprutor, då han blev jätte ledsen och fick feber på kvällen. Så vi får väl se hur det går...

Ja.. Nu har det tagit ungefär en timme att avsluta detta inlägg, så det är bäst att jag ger upp nu.

Sov gott allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar