22.8.12

Orolig bebis i hemmet!

Som rubriken lyder så har vi i ett par dagar haft en liten orolig bebis hemma. James som brukar sova hela nätter utan några som helst problem har några nätter i rad nu vaknat till lite vid 4-tiden och liksom vrider och vänder på sig och gnyr lite. Ibland blir han till och med lite ledsen i sömnen med tårar.

Jag lyfter då upp honom från vaggan och lägger honom mellan mig och Jimmy och då brukar han lugna ber sig efter en liten stund. Jag tror dock att dessa små oros moment kan ha att göra med tandsprickning.

För så som han dreglar nu och äter på händer, bitringar, eller ja allt som han kan stoppa i munnen är helt otroligt! Konstant, hela dagarna så är de någon leksak, gosedjur, filt, kläder eller fingrar i munnen! Han känns även lite varm om kvällarna, en liten släng av feber ev. Så jag är inte förvånad om de kommer tänder eller tand vart efter.

Ser inte fram emot när själva tanden tittar fram, då många säger att det är en pina att se sitt barn så ledsen och ha så ont. Ush! Det är tur att man inte minns hur ont de gjorde att få tänder.

Kräkningarna har varit rätt så bra ett tag, men i morse chockade han oss rejält! Nästan all mat, 150 ml såg ut att komma upp igen i en kaskad! Jimmy matade och satt sedan i en liten pool i sängen, 30 min innan han börjar jobba!
Ingen toppen morgon kanske. Men James han såg så himla nöjd och glad ut och drog på ett ordentligt smile efteråt, som han brukar göra när han kräkts ner sin mamma eller pappa. Eller vem som helst, för den delen.

Han växer så det knakar, det märks iaf. Är väldigt spänd på hur mycket. Dock får vi inte veta förens på tisdag då vi ska till BVC. Ska bli kul att träffa Petra igen, vår BVC sköterska, hon har haft semester och självklart när James skulle få sina sprutor var hon ej där. Fast de kanske är bra, för då är det ju inte hon som är den "onda" sköterskan;)

Jag är visst rätt dålig på att uppdatera bloggen trots en fungerande app i mobilen nu för tiden. Märker att mina inlägg blir få, men långa. Men dem som är intresserade av att läsa bryr sig säkert inte om det. Eller?!

Nu ska jag försöka sova lite, är lite krasslig faktiskt. Hostig och rosslig i rören, som man så vackert kan kalla det. Ska beundra lilla plutt ett par minuter innan. Älskar att titta på han när han sover, han gör så roliga miner och jag älskar när han öppnar och spänner ut sin lilla lilla hand! <3 det är kärlek! Älskade lilla barn!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar