17.4.12

Våren, vart tog du vägen ?!

Hallå...? Vart fasen tog våren vägen, det där underbart härliga vädret. Solen, värmen, alla kvittrande fåglar? Sitter och tittar ut genom mina ny tvättade fönster och himlen är grå/vit, inte ett enda grönt blad på något träd... Det var snöblandat regn som sipprade ned från himmelen för någon timme sen, nu ser det mest ut som regn. Men ändå... så deprimerad man blir! Jag vill ha tillbaka solen, nu! Man blir ju så mycket gladare och piggare bara av en liten solstråle som värmer kroppen. Jag tappar i alla fall inte hoppet, när jag vaknar imorgon så ska solen lysa in i sovrumsfönstret! =) 

Dagens datum är 17 April, imorgon är det alltså vårt BF datum! Hur sjukt är inte det då?! 
18 April, de datum som vi så länge längtat efter. Nu är det ju inte säkert att plutten tittar ut på de sagda datumet, men vi hoppas! De vore också väldigt skönt att "bli av" med magen och istället få en liten bebis att gosa med. Börjar känna att magen faktiskt är i vägen nu, och jag kan knappt vända mig i sängen längre. Kan inte ligga på någon sida en längre stund för då får jag både ont i höfter och blir illamående, kanske för att bebis hamnar i "fel läge" i magen. Det är lite jobbigt faktiskt. 


Vi ska till barnmorskan idag också... jag hoppas att det är sista besöket innan bebisen kommer till världen. Samma visa varje gång. Väga, mäta, lyssna på lilla hjärtat, blodtryck, Hb, och blodsocker prov. Tack och lov så har alla prover alltid visat bra resultat. 




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar