3.4.12

V.37+5 (v.38) -Besök hos barnmorska

Näst sista besöket hos barnmorskan om lilla bebisen väljer att ploppa ut på utsatt datum :)
Ska dit dagen innan bf, 17 April närmre bestämt. Men idag så gjorde hon det gamla vanliga, mätte, vägde, klämde, kände, lyssna på hjärtljuden, tog hb prov och blodtryck. Allt såg fint ut, som det har gjort alla gånger tidigare också. Magen har vuxit 1½ cm sen jag var där sist, och jag har gått upp 1 kilo sen förra besöket. Super skönt, då ja själv trodde att ja hade gått upp betydligt mer denna gång. Allt som allt 11 kilo totalt. Happy face!

Och ja, jag vet att ni säkert kommer kommentera att man går upp det mesta sista tiden, men NEJ! Det är inte likadant för alla och jag tror inte alls att jag kommer gå upp 10 kilo till, sista veckan! Min bm har tippat på 12 kilo allt som allt under hela graviditeten och det verkar som att hon har hyfsat rätt. 

Nu har vårt lilla hjärta börja stöka omkring som fasen i magen..har fått med lite grann på en filmsnutt! Alltid roligt att ha det. Men det känns som att magen rör sig konstant såhär på eftermiddagen, just i skrivande stund så är det väldigt rörigt i magen! Än så länge så har jag sluppit onda sparkar osv. men ibland så får bebis minsann till en redig spark eller vad han nu pysslar med. 

Förvärkar och sammandragningar har jag börjat känna av nu, har inte känt av något liknande tidigare, och det är ja ju väldigt tacksam för. För det är minsann inte så himla härligt :/
Jag sover i alla fall fortfarande gott om nätterna, 2 kiss pauser om natten ungefär. Sen sover ja som en prinsessa. Tack för det, bebis! :)

Dock så längtar jag ihjäl mig efter att få pussa och hålla vår lilla bebis! Nu är det 15 dagar kvar till han är beräknad att komma ut, och jag hoppas att han väljer att titta ut då.. eller nästa vecka går också bra, tack!


 Puss <3

1 kommentar:

  1. Så himla spännande! Jag hoppas innerligt att du får en fantastisk förlossning och en underbar upplevelse. Nu blir jag så sugen på att knata iväg och köpa present till lillen. Och håller med, han får gärna ploppa ut nästa vecka. Bara vi hinner ses innan ;-)

    Puss o kram!

    SvaraRadera