25.5.11

Dag 07- Vänner

Och så kom denna "dag", men kategorin vänner. Och så många vänner jag har. Men bara ett fåtal "Riktiga" vänner. Det finns några brudar, som ligger mig så varmt om hjärtat...

Annelie- Vi har känt varann sen vi var...eller sen ja var typ 10. Vi har cyklat till och från varann, gosat med lammungar och med hundar. Vi har festat ihop, åkt på små roadtrips ihop. Men vi har även bråkat, skrikit på varann, och hatat varann under en ganska lång tid, periodvis. Men av nån anledning så har vi alltid hittat tillbaka till varandra. Även om det tagit allt i från en vecka till två år. Du fanns där för mig den dagen jag fick höra att min farfar dog, Och just då så hade nog ingen annan kunnat trösta mig och funnits för mig som du gjorde då.
Tack för att du är en underbar vän! Älskar dig. 

Bina- Vi har inte känt varandra speciellt länge... 4 år tror jag. Det känns dock som att vi har känt varandra i evigheter! Men oj så roligt vi har haft, vilka fester, utgångar, hemmakvällar. Den finns så många minnen som vi kan as garva åt! Och sånt som bara du och jag förstår, och då blir det ju alltid extra roligt. Haha! Vi har haft våra mys helger i Linköping och Norrköping, men nu när du har flyttat hit och dessutom bor väldigt nära mig så lär vi ses betydligt oftare. Och det tycker jag är underbart! 
Tack för att du är den du är, utan dig  hade livet varit tråkigt! :D Älskar dig. 

Charlotte- Dig lärde jag känna i 1an på gymnasiet, du gick i samhällsklassen och jag estet... men vi har engelska och svenska ihop, och det var då jag såg dig! Låter som början på en kärlekshistoria, MEN det är början på en toppen vänskap! Jag tänkte direkt första gången jag såg dig " Henne ska jag bli kompis med". Sagt och gjort, på engelska lektion så rullade jag med stolen över till ert bord och sa gladeligen hej. Och ni tittade nog på mig som om "vad gör du här?" Haha. Men vi har verkligen haft kul tillsammans i skolan och utanför. Och du var en av anledningarna till att jag ändå klarade mig igenom skolan. Vi har rest tillsammans och festat ihop, haft mys kvällar och shoppingrundor, sminkningar och fotograferat tillsammans. 
Tack för att du är en helt otrolig vän, som alltid finns där när man behöver dig! Älskar dig.

Carro- Dig lärde jag känna som en otroligt blygsam tjej, till min bror.Men efter dagar och månader och år, så har en helt otroligt stark vänskap vuxit fram, vi var ett du och jag. Jag "bodde" hos dig året efter studenten, och så roligt som du och jag har haft, har jag nog inte haft med någon annan! Vi har gjort en hel del tokigheter tillsammans och en del ska inte ens nämnas här, för då skickar nog folk psykologer efter oss! Våra interna skämt är helt underbara, och verkligen ingen annan som förstår! Alla fester tillsammans, förfester hos Hägga, utgångar till Wasa, spontan trip till Rättvik, myskvällar i Olsson-byn...slappar dagar på Himpa fältet eller grillningar på en gräsmatta i Haga, eller varför inte en flotte tur i Lotorp. Så roliga minnen som alltid kommer att ligga mig varmt om hjärtat! 

På senare tid har vi glidit ifrån varandra, vi ses knappt på jobbet längre, och nästan aldrig privat. Jag vet inte varför, men det gör så jävla ont i mig. Det känns fruktansvärt jobbigt och jag börjar undra vad som är fel. Vissa kvällar har jag gråtit, för tanken på att förlora dig som vän skulle dra ner mig i djupet.

Tack för att du är den bästa vän jag nånsin har haft, du kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Jag älskar dig!



Oj, nu blev det lite känsligt hära...
Jag har självklart fler vänner än dessa 4. 
Och ni är guld värda allihop! Grabbarna grus som jag kallar er, (Ni vet vilka ni är)
jäklar vad roligt vi har haft tillsammans! Där finns det många minnen att gräva bland. 
Och många fler ska det bli hoppas jag! 

Det var lite om mina vänner och några väldigt speciella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar