28.11.12

Framsteg & utveckling

De senaste dagarna har James bara exploderat i utvecklingen, så det måste vara någon fas han är i nu.

Igår ställde han sig upp själv, med stöd av pappas fot förstås. Jätte duktig! Han har ju lärt sig att sitta på knä, så det gör han jätte ofta, och försöker hålla balansen med sin armar.

Han kan från liggandes på golvet sätta sig upp själv och tvärtom. Dessutom har han verkligen upptäckt sin tunga, för den håller han på och räcker ut och styr med hela tiden. Ser as gulligt ut!!

Vi har ju litet "sova-i-sitt-eget-rum-projekt" nu, flyttade alltså James spjälsängen till hans hörna i förrgår. Och första natten gick sådär...han vaknade 3 gånger inom loppet av 45 minuter. Då blev mamma less på att springa upp från sängen hela tiden enbart för att stoppa i nappen i minnen på grabben.

Men i morse vaknade ja i någon blandning av lätt panik och ett utvilat tillstånd då jag insåg att min lilla kille sovit HELA NATTEN i sin säng i vardagsrummet utan att grina eller gnälla ens lite! Mycket stolt mamma!!

När jag gick upp efter mitt panikartade vaknings-moment och skulle kolla till
honom står han i krypställning i sin säng och är superglad! Lycka!!

Sen fick han komma och äta välling och mysa i mammas och pappas säng, och efter massa bus och barnprograms tittande så sover han nu igen. Och jag ska passa på att göra detsamma nu!


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar